null
Головна | Мій профіль | ВихідПонедельник, 25.09.2017, 01:55

МУЗИЧНА ТРИБУНА КИЇВСЬКОЇ МОЛОДІ MuisicTribune.ucoz.ua 


Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS
Меню сайту

Категорії каталога
Програми концертів
Преса про фестиваль


Головна » Музична Трибуна Київської Молоді » Преса про фестиваль[ Додати статтю ]

У КИЄВІ – НОВА ІМПРЕЗА

У КИЄВІ – НОВА ІМПРЕЗА




 

З 22 по 31 березня в столиці проходив новий фестиваль – «Музична трибуна київської молоді». Цей фестиваль сучасної  музики було засновано Молодіжною комісією Київської організації Національного союзу композиторів України. На прес-конференції голова оргкомітету Музичної трибуни Олександр Шимко справедливо зазначив, що коли подібна акція народжується, а не замовкає, це добрий знак для музичного життя Києва та України в цілому.

 Від інших фестивалів аналогічного спрямування що існують в столиці («Київ-Музик Фест», «Музичні прем’єри сезону», «Форум музики молодих»), «Музична трибуна київської молоді» відрізняються не стільки загальною концепцією і метою, котра у них спільна – підтримання авторитету сучасної музичної культури, її стабільного та повноцінного розвитку – скільки структурою. Так, усі вісім концертів фестивалю проходили лише у вечірні години (19.00) у концертному залі Київської організації Національної спілки композиторів України, концерт класу І. В. Щербакова пройшов у Малому залі Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. Крім того, з об’єктивних причин, цьогорічний фестиваль Музична трибуна київської молоді був фестивалем камерної музики. Відкриття і закриття його довірили визнаному лідеру у виконанні сучасної музики Національному ансамблю солістів «Київська камерата» під керуванням Валерія Матюхіна.

Два оригінальних концерти  резонансно провів Ансамбль nostri temporis. Цьому колективу нема ще й року, але він вже виразно зарекомендував себе у певних музичних колах. В сьогоднішньому складі Ансамблю nostri temporis Максим Коломієць (гобой, композиція), Олексій Шмурак (фортепіано, композиція), Сергій Вілка (флейта), Олексій Бойко (кларнет), Борис Конюхов (скрипка), Андрій  Малахов (альт). На «Музичній трибуні» Ансамбль nostri temporis виконав програму  «Музика епохи модерну: ново віденці і неокласики» до якої увійшли твори Берга, Шенберга, Вольпе, Блоха, Мийо, Стравінського та Бартока. На другому  концерті  колективу «Музика молодих європейських композиторів» було виконано твори гостів «Музичної трибуни» з інших країн (Білорусь, Росія, Вірменія).

В рамках фестивалю «Музична трибуна київської молоді» дав сольний концерт піаніст і композитор Олег Безбородько. Також пройшов концерт класу Юрія Яковича Іщенка, присвячений 70-річному ювілею композитора.

Крім вечірніх концертів, оргкомітетом фестивалю було проведено творчу дискусію «Українська музика покоління «двотисячників».  Дискутувалася проблематика сучасного фестивального руху в Україні – яким має бути фестиваль за концепцією та внутрішньою драматургією, як поліпшити відвідуваність концертів, реформувати музичну освіту, щоб в програмах навчальних закладів України сучасна музика, нарешті, посіла гідне місце. Висновки дискусії керівники «Музичної трибуни» - Олександр Шимко та її арт-директор Олексій Войтенко – обіцяли втілити на практиці під час підготовки наступного фестивалю.

Оригінальною для фестивалю виявилась мікстова акція – Арт-Вітальня «Імпровіз». Цей захід було присвячено відкриттю виставки художників творчої групи «Погляд» - Микити Кравцова, Андрія Дудченка, Антона Логова та Віктора Соловара – студентів-старшокурсників Національної академії образотворчого мистецтва та Архітектури. Звучали «Пространства» Олександра Шимко для фортепіано та аудіо-запису. Присутня на тому Леся Дичко привітала Олександра Шимка як обдарованого композитора і талановитого виконавця. Арт-Вітальня «Імпровіз» не заплановано виявилась кульмінацією «Музичної трибуни». Її представили як свого роду містерію – на час виконання музики було вимкнено світло (залишилася лиш настільна лампа біля педалей фортепіано), з фортепіано було знято верхню та нижню деки. Натхненна, водночас інтимна і відверта гра композитора оспівувала простір, що навколо нас – звуки міста, дитячого майданчику, крики чайок, шум прибою. Судячи з слухацького резонансу та зачарованих поглядів художників, що становили непропорційно більшу частину аудиторії на цьому заході, такі акції варто і потрібно проводити.

Активність та ентузіазм творчої молоді наших днів варта поваги. Згадаю лише про те, що восени минулого року була видана антологія поезії двотисячників під назвою «Дві тони». До цієї збірки увійшло понад тридцять авторів, які формувалися, чи вже активно писали у двотисячні роки. В сфері музичного мистецтва такими  антологіями, образно кажучи, і є фестивалі музики молодих композиторів, впевнено можна сказати – композиторів-двотисячників. Такий спільний вектор розвитку сучасних мистецтв було продемонстровано в Арт-Вітальні «Імпровіз».

Як засвідчила «Музична трибуна», музика молодих композиторів на сьогодні репрезентує різнобарвну сферу стильових та естетичних вподобань. Перш за все, хотілося б відмітити звернення до традиційних форм та жанрів, «реверанси» ретроспективного характеру. Мається на увазі висловлювання через такі сталі форми як соната (Соната для фортепіано О. Дейчук, «Промені» соната для кларнету і фортепіано О. Шмурака), прелюдія для фортепіано (Дві прелюдії М. Устинова, Три прелюдії для фортепіано за картинами М. Врубеля: «Орхідея», «Ангел з кадилом та свічкою», «Пан» О. Моцар), струнний квартет (Д. Ареф’єв), фортепіанні багателі (Пять багателей Олега Безбородько, однойменний цикл В. Вишинського). Цю ж тенденцію демонструють твори, в яких молоді композитори звертаються до композиторів-класиків – «Скерцо. Присвята Бетховену» для фортепіано О. Моцар, Варіації на тему О. Скрябіна для фортепіано П. Сініцина.  На цьогорічному фестивалі звучала також вокальна музика на слова видатних поетів Два романси («Ви щасливі» на сова Л. Українки, «Шведская музыка» на слова Й. Бродського) І. Матросової, Камерна симфонія №6 Чотири вірші Й. Мандельштама Є. Оркіна.

Водночас на фесті прозвучали твори що мають постмодерну мистецьку орієнтацію і відповідають стильовим пошукам української  музики 1990-х років. Це опуси з експресивними заголовками, які, так чи інакше, задають програмність твору «webcrossings.ch-am» (А. Аванесов), «Іноді…» (Н. Курінна), «Неизбежность №1» (М. Народицька), «Ейдоси» (Т. Бачул), «Rythmos» (Л. Сидоренко), а також з ультрасучасними пошуками в музичній мові («Книга сновидінь» Б. Кривопуста).

Зрештою, фестиваль «Музична трибуна київської молоді» засвідчив головне – в українській музиці є молоде покоління і це покоління активне, творче, дійове, готове і спроможне служити національному мистецтву.

 

 

Катерина Войціцька

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Джерело:
Категорія: Преса про фестиваль | Додав: musictribune (04.09.2008) | Автор:
Переглядів: 1224 | Коментарі: | Рейтинг: / |
Всього коментарів: 0

Пошук

Друзі сайту
 Національна Спілка композиторів України - офіційний сайт

 Національний ансамбпь солістів

 ОЛЕКСАНДР ШИМКО офіційний сайт композитора

 Етносучасність - музичний проект

 Каталог АКАДЕМІЧНЕ МИСТЕЦТВО В УКРАЇНІ

 ИЗБРАННИК СОЛНЦА (ОБРАНЕЦЬ СОНЦЯ)официальный сайт балета

Статистика





nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Copyright MyCorp © 2017

Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz