null
Головна | Мій профіль | ВихідСереда, 26.07.2017, 05:51

МУЗИЧНА ТРИБУНА КИЇВСЬКОЇ МОЛОДІ MuisicTribune.ucoz.ua 


Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS
Меню сайту

Категорії каталога
МІЖНАРОДНИЙ ФОРУМ «МУЗИКА МОЛОДИХ»
МІЖНАРОДНИЙ ФОРУМ «МУЗИКА МОЛОДИХ»
ПРЕСА
ПРЕСА ПРО ФЕСТИВАЛЬ


Головна » МІЖНАРОДНИЙ ФОРУМ «МУЗИКА МОЛОДИХ» » ПРЕСА[ Додати статтю ]

Озвучення руху і ритму (Портал Культура)
Озвучення руху і ритму Огляд XII форуму «Музика молодих»

Скільки триває молодість? Скажете – до 35 років, і матимете рацію. Скажете – доки людина почувається молодою. І тут правда буде за вами. А скільки триває музика молодих? Скажете – вічність? Може, й так, одначе XII Міжнародний форум «Музика молодих» тривав усього п’ять днів, але вражень залишив чи не на рік уперед.
Природно, що молодь прагне самоствердження і реалізації. Однак для того має чимось відрізнятися від фестивалів-колег. Дванадцятий сезон «Музики молодих» запам’ятався щільною і насиченою програмою, широкою географією авторів і виконавців – від екзотичного Еквадору й сонячного Ізраїлю до несподіваної Австрії та сусідніх Литви і Польщі, значною кількістю прем’єр, а ще – розмаїттям оригінальних ідей, що окреслювали чималий діапазон зацікавлень, за яким кожен охочий може скласти своє уявлення про сучасну академічну музику.

Ще однією рисою форуму «Музика молодих» стало прагнення розширити межі сприйняття музики, зокрема за рахунок синтезу «чистого» звучання з відео-артом, себто, акцентування на аудіовізуальності мистецтва, що може полегшувати його розуміння.

Власне таким і було відкриття форуму, який розпочався з концерту «Етносучасність», де Національний ансамбль солістів «Київська камерата» у поєднанні з автентичним співом фольк-гурту «Кросна» довели, що наймолодша українська музика може насправді бути сучасною, не втрачаючи родзинки національної ідентичності. Серед виконуваних творів найбільш відповідав зазначеному концепту «Equilibrium» для автентичного співу та камерного оркестру Олександра Шимка з відеорядом його ж авторства. Цікавим, але не зовсім відповідним назві був «Голод» Олексія Шмурака, органічно доповнили «Етносучасність» своїми барвами Тетяна Бачул твором «Етноморфози» та Золтан Алмаші – «Порами року».

На камерному концерті «Рух і ритм», який пройшов за сприяння Польського інституту в Києві, були представлені квартетна музика і хореографія у виконанні «Ласонь-ансамблю» та хореографічного ансамблю Музичної академії імені Кароля Шимановського (обидва колективи з м. Катовіце, Польща). Тут пристрасні інтонації композитора Андріана Робака (Польща) поєдналися з пластикою сучасного танцю (хореографія Барбари Дуткєвіч), що доповнило і розширило музичний образ, додавши просторовості та емоцій. Квартетові № 1 Алєксандра Новака (Польща) притаманні рвучка і розпросторена динаміка розвитку, замисленість і навіть деяка зажуреність; пошук виходу з несвободи у відкритий простір, чисте повітря. Відкривання «вікна». Виліт «птаха» на волю. Пурхання з гілки на гілку. Усвідомлення сонця. Репродукція радості співом. Подяка небу. Відлуння вічності…

Квартет № 2 Юстини Ковальської (Польща) я би радше назвав «Ритм і рух», позаяк ритмомелодика у ньому задає тон. При цьому двоє танцівниць динамічно рухалися і жестикулювали за вуаллю, яку тримали двоє інших їхніх колег. Завдяки цьому виникало відчуття хвилювання моря, вчувалися крики чайок. І, нарешті, – сон моря. Найточніше настрій цієї частини твору можна означити словами Дмитра Павличка: «…я прийшов до моря – море спить / і мені його будити стало жаль / залишилася мені моя печаль». Далі – медитація. Пробудження. Грайливий сміх. Спрага життя і всього живого. Хмара. Згасання бадьорості. Посилення вітру. Випогодження. Пошук первісних сенсів. Затихання чайок. Сон.

Музиці Квартету № 2 музичного директора Форуму Богдана Кривопуста (Україна) притаманні гра світлотіней, настроїв, наростання експресії, «розкадровування» часу на «радість», «смуток», «сумніви», «спалахи». Твір «бере» слухача елегійністю роздумів, виходом за межі буденності, апелюванням до чуттєвого світосприйняття. У другій частині до звучання підключається балет і демонструє одягання піджака спиною наперед. «Піджак навпаки» виступає символом пошуку себе автентичного й істинної природи речей і значень, пошуку «свого піджака», який ближче до тіла.

Варто зауважити, що неймовірно високим рівнем виконавської майстерності поляки з «Ласонь-ансамблю» показали українцям як професійно й зі стовідсотковою віддачею треба грати сучасну академічну музику.

Не можна не згадати про яскраву симфонічну програму Форуму у виконанні Державного академічного естрадно-симфонічного оркестру України під орудою Миколи Лисенка. З-поміж авторів слід виокремити Олену Ільницьку (Концерт для віолончелі з оркестром). Настороженість, тривога, передчуття чогось вагомого переростає в його проживання-відчуття. «Пульс доби» в Ільницької аритмічний, імпульсивно-імпліцитний, а інтонація обривчаста і не висловлена до кінця, а тому потребує домислення слухачем. Зрештою, в музиці, як і в поезії, творення образу неможливе без недоговореності, натяку чи запитання без відповіді. Виражальні засоби Олени Ільницької не є широкими, але саме вони складають внутрішній сенс її музики, який народжується з глибини і проривається у зовнішнє звучання експресією литавр. Особливість художнього мислення Ільницької – загострене світовідчуття і спроба «розширення» часу уповільненням водоспаду окремих миттєвостей буття.

«Екскурси» Андрія Зименка переносять слухача в далеку добу романтизму, і якби до музики було долучено відео-арт, то у відеоряді були б доречними лицарі на конях і дами, котрі махають хусточками з вікон величних замків. Інтенсивним та емоційно насиченим був Концерт для фортепіано з оркестром Кіри Майденберг, а Роман Качалов у Концерті для оркестру «озвучив» стрімкість гірських потоків і переливання яскравих кольорів у сонячному сяйві.

Яскравим і непересічним, як це завжди буває у куратора електроакустичних проектів Алли Загайкевич, став концерт «ЕМ-VISIA». Серед академічних електроакустичних творів прозвучали: «Криптограма» Любави Сидоренко, у якої стукіт краплин дощу по даху автомобіля, веселка на небосхилі проступають древніми криптограмами-передбаченнями на скелях; «Сигнали» Сергія Пілютикова – це бентежність сойки, щебет-перегукування птахів лише їм відомими знаками. Натомість Амір Хатаї (Іран) і його «Six impressions Under ground» («Шість вражень у підземці») постали, як звукова пляма з реверберованих відлунь і речитативу випадкових і невмотивовано довгих розмов іранців, їхніх наспів та оголошенням: «Станція Тараса Шевченка».

Серед генерованих у реальному часі композицій за участю ансамблю «Рикошет» прозвучали твори Георгія Потопальського «Live Game 1» та Євгена Ващенка «Live Game 1». Під час їхнього виконання музикантам через монітори ноутбуків задавалися довільні нотні алгоритми, які ансамблісти в режимі он-лайн відтворювали на сцені, самобутньо імпровізуючи. Вершини, яких можна досягнути в електроакустичній музиці, продемонстрували Алла Загайкевич у «Life as music», де початковий імпульс визначає форму всієї п’єси і складається з озвучення математичного алгоритму життя клітини, та Елізабет Шимана (Австрія) у композиції «Moscow» (кожна з літер назви міста утворює акровірш: моя непритомність випромінює холодне тепло. Місто без серця. Історія однієї любові), сенс якої – боротьба й синтез двох звукових об’єктів, що виживають лише разом.

Отаким видався XII Міжнародний форум «Музика молодих», який засвідчив, що життя фестивалю краще, ніж його небуття. А ще він означив межі пошуку, а без нього молодість і музика неможливі. І це – найсуттєвіше.

Павло Щириця



Джерело: http://www.uaculture.info/index.php?option=com_content&view=article&id=1339:ozvuchennya-ruxu-ritmu&catid=32:festival&Ite
Категорія: ПРЕСА | Додав: musictribune (10.06.2011) | Автор:
Переглядів: 904 | Коментарі: | Рейтинг: / |
Всього коментарів: 0

Пошук

Друзі сайту
 Національна Спілка композиторів України - офіційний сайт

 Національний ансамбпь солістів

 ОЛЕКСАНДР ШИМКО офіційний сайт композитора

 Етносучасність - музичний проект

 Каталог АКАДЕМІЧНЕ МИСТЕЦТВО В УКРАЇНІ

 ИЗБРАННИК СОЛНЦА (ОБРАНЕЦЬ СОНЦЯ)официальный сайт балета

Статистика





nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Copyright MyCorp © 2017

Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz